Webasto

Door een brand in één van onze vestigingen kan de levertijd 1 a 2 dagen langer duren.

Bij spoed gevallen graag telefonisch contact.

 

 

Onderdeel aanvragen

Staat uw onderdeel er niet tussen?

 

Vraag onderdeel aan

CATEGORIEËN
Kiyoh

Waarom stroomzat.nl

De Online winkel voor uw voertuig- en scheeps electro

Vele producten van 12 en 24 Volt

Onderdelen die de specialist ook gebruikt

Originele Nederlandse import met geen afschuif garantie

Telefonisch en op locatie bereikbaar

Onder de €150,- Verzendkosten €6.50  (boven de 25kilo altijd  45€ vrachtkosten)

Stroomzat.nl een webshop met technische begeleiding

Accu scheiding 2de accu

Er zijn diverse manieren om een 2de accu te koppelen aan een bestaande startaccu.
Hiervoor hebben we :
  • Diode blokken "oudewets" (dynamo is aangepast)
  • Diode blokken modern zonder verlies 
  • Slim Relais 
  • Euro 5+ , 6 DC/DC converter   ( zie ander tabblad )
Diodeblokken: ​ 
Bij de Diodeblokken zijn de accu's 100% gescheiden. Ook als de motor loopt. Dit is aan te raden als de 2 accu's t eveel van elkaar verschillen in grootte of type.
De oudewetste diodeblokken hebben een verlies van 0.4-0.7volt .. hiervoor moet de dynamo aangepast worden zodat deze 0.7volt hoger bij laadt. ( dit kunnen wij voor u doen) 
Wordt er al een oud diodeblok gebruikt.. en u wilt een moderne diodenblok monteren moet de dynamo weer terug aangepast worden.
Modernen diodeblokken maken gebruik van Agrofets .. deze hebben nagenoeg geen verlies. en kunnen zonder de dynamo aan te passen toegepast worden.
Nadeel:
Nadeel van de Diodenbruggen is dat het iets meer installatie werk is. De laadkabel van de dynamo moet naar de diodeblok toegebracht worden en daarvandaan gaat u naar de accu's toe.
Bij sommige voertuigen moet de connectie tussen de dynamo en startmotor onderbroken worden.
Niet alle acculaders kunnen aan deze diodenblok gekoppeld worden omdat deze op de dynamo ingang geen tegenspanning geeft. Hiervoor kunt u wel de Victron IP67 Acculaders gebruiken.Of alleen op 1 uitgang aansluiten 
 
Slimme relais: 
Dit relais meet de laadspanning van het voer-vaartuig. Bij een stijging boven de ingestelde waarde (standaard 13v 10min of 13.8v 4sec) schakeld het relais in en verbind deze de twee accu's.
Bij het uitschakelen van de laadspanning schakeld het relais van zelf bij de ingestelde waarde af ( standaard na 3min bij 12.8v  of 1sec bij 12v)
Det relais werkt ook andersom .. als u een acculader op de huishoud accu zet gaat deze ook de startaccu opladen.
Het plaatsen van dit relais gaat er gemakkelijk.. dat kan door middel van een plus af te pakken van de startaccu en een massa aan te brengen op het relais.
Nadeel : Bij totaal verschillende accu's zal er altijd 1 accu beter opgeladen worden.  
 
Heel Belangrijk: voor alle toepassingen moet de kabel dik genoeg zijn en de verbinding(kabeloog) moet deugdelijk bevestigd zijn. is dit niet het geval dan krijgt u spannings verlies en worden de accu's niet goed opgeladen waardoor deze uitgeput raken.
Wij kunnen de kabels maken voor u met de ogen er aan geperst. Als wij denken dat deze te dun zijn voor de toepassing en lengte zullen we dat aan u mededelen. en kunt u het nog aanpassen. 
Aantal weergegeven:
Sorteren op:
Samlex Accu schedings relais 12 en 24V 100AStroomverbruik bij niet ingeschakeld:  <5mA&n..
€73,81 Excl. BTW: €61,00
Samlex Accu schedings relais 12 en 24V 140AStroomverbruik bij niet ingeschakeld:  <5mA&n..
€90,75 Excl. BTW: €75,00
Samlex Accu schedings relais 12 en 24V 160AStroomverbruik bij niet ingeschakeld:  1.8ma bij..
€139,15 Excl. BTW: €115,00